版主最近換了新的背景音樂羅~  ^__^ 

Taylor Swift《Red》最新單曲《Ronan》

這首歌是寫給一個叫做“Ronan” 的四歲小男孩,小男孩於去年因神經母細胞瘤離開人世,Taylor與他的媽媽一起完成了這首歌。

版主聽完都哭了~


《Ronan》歌詞
-----------------------------------------------------------------------------------------------

I remember your bare feet down the hallway
我還記得你在走廊上, 光著腳丫

I remember your little laugh
記得你天真的笑聲

Race cars on the kitchen floor Plastic dinosaurs,
還有散落在廚房地上的小賽車和塑膠恐龍

I love you to the moon and back
孩子,我好愛你...


 

I remember your blue eyes looking into mine
我還記得你藍色眼睛看著我的樣子

like we had our own secret club
全世界好像只剩下我們兩個

I remember you dancing before bed time
我還記得你睡前開心跳舞的樣子

then jumping on me waking me up
早上奮力的跳在我床上想叫我起床

I can still feel you hold my hand Little man,  
彷彿我還能夠感覺到你用力的握著我的手

from even that moment I knew
因為我知道

You fought it hard like an army guy
你當時跟戰士一樣勇敢

Remember I leaned in and whispered to you
你還記得我把你拉進我懷裡,輕輕的跟你說...

 

 

Come on baby with me We're gonna fly away
來吧孩子,跟我一起飛好嗎?

from here

You were my best four years
你給予我了最美好的四年

 

 

I remember the drive home when the blind hope
我還記得那趟回家開車的路上,望著渺茫的希望

Turned to crying and screaming, "Why?"
轉為空. 我哭著想”到底為什麼會發生在我身上..“

Flowers piled up in the worst way
花朵靜靜的堆疊著

No one knows what to say  
堆在一位美麗的小男孩旁,但大家卻不知該說些什麼...

about a beautiful boy who died 


 

And it's about to be Halloween You could be anything
萬聖節就快到了

you wanted if you were still here
如果你還在,我願意讓你打扮成你想要的玩偶

I remember the last day when I kissed your face
我還記得最後一次親吻你小小的臉頰

I whispered in your ear
輕聲的像你說

 

 

Come on baby with me  We're gonna fly away
來吧孩子,我們一起飛離這個地方

from here

Out of this curtained room,
飛離病房內阻擋你陽光的窗簾

and the hospital grey will just disappear
飛離灰暗的醫院

Come on baby with me We're gonna fly away
來吧孩子,我們一起飛離這個地方

from here

You were my best four years
你給予我了我最美好的四年

 

 

What if I'm standing in your closet trying to talk to you?  
如果我站在你衣櫥前跟你說話,你會聽到嗎?

What if I kept the hand me downs you won't grow into?
如果我把你哥哥姐姐的衣服留下來給長不大的你...

And what if I really thought some miracle would see us through?
那如果我又天真的相信奇蹟的存在.

But what if the miracle was even getting one moment with you
就算那個奇蹟只是希望你再給我點時間陪陪你....

有用嗎?



 

Come on baby with me We're gonna fly away
來吧孩子,我們一起飛離這個地方

from here

Come on baby with me  We're gonna fly away
來吧孩子,我們一起飛離這個地方

from here You were my best four years
這四年裡,我好開心我有了你

 

I remember your bare feet down the hallway I love you to the moon and back

我還記得你光著腳呀,笨拙的在走孩子阿,我真的好愛好愛你。



(原詞曲:Taylor Swift & Ronan's mom,翻譯詞:Dena) 

 

little Ronan, who died from Cancer at the age of 4.

小Ronan 在四歲,死於癌症

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Kristen 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()